Какво е SEO оптимизация

Какво е SEO оптимизация

Какво е SEO оптимизация?

Нека да започнем с понятието SEO. SEO се разшифрова като Search Engine Optimization, което в превод означава оптимизация на уеб сайтове или оптимизация за търсачки.

Смисълът на тези три думи е оптимизиране на сайта за по-нататъшно класиране на сайта в рейтинга на търсачките.

Колкото по-висока е позицията на вашия сайт в резултатите от търсенето, толкова по-голяма е вероятността посетителите да влезнат във вашия сайт, например 100% влизат от първите три линка на резултатите от търсенето, а след това има тенденция към намаляване – до десетото класиране на първа страница отиват 20-50% от потребителите. На втора страница влизат 10-20%.

Следователно, за всеки ресурс най-желаното място е в челната десятка на резултатите от търсене. За съжаление, сайтовете на конкурентите са  твърде много, а десятката е само една.

Налице е основателен въпрос: как да завладеем този връх и да станем лидери? И тук SEO оптимизацията на сайта идва на помощ.

SEO оптимизацията условно може да бъде разделена на три части:

Първата част се състои от работа вътре в сайта. В нея влизат корекция на евентуални грешки, добавяне и редактиране на съдържанието, HTML-код на страниците на сайта, линкове и т.н. Така наречената вътрешна оптимизация. До колко ефективна ще бъде първата стъпка, зависи само от вашите усилия и знания в тази област. Също така трябва да се има предвид, че алгоритмите на търсачките малко се различават и затова оптимизацията за Google трябва да бъде малко по-различна от тази, например за Яндекс.

Втората част на SEO оптимизацията е поставяне на сайта на челни позиции в търсачките. На този етап е необходимо ресурса да бъде изведен на първи позиции с помощта на група дейности, извършвани извън сайта ( в други сайтове, форуми, директории), задачата на които е да изградят необходимата референтна маса и да  класиране на сайта по целеви нужди, както и увеличаване на неговия авторитет. Това се нарича външна оптимизация.

Третата част е да запазване на постигнатите позиции и подобряване на резултатите. Наблюдаване на резултатите на собствения сайт и показателите на конкурентите, промени на ключови думи, текстове за връзки, съдържанието на сайта, всичко това определено трябва да се има предвид, за да се запази постигнатата позиция.